Tuesday, October 7, 2014

Malindo Air : Tips

Kami naik Malindo Air pergi Jakarta. Macam yang diadomestic , tempat kaki lebih luas banding air asia.
Kelebihan kat sini sbb aku bawa budak2 kecil yang aktif yg suka jalan2 dlm flight. Kalau sempit macam air asia diaorg mudah rimas dan mengamuk. So luas sikit kira okay la.

Malindo Air selalu promo entertaiment dlm flight tu. Tapi dia tak warwoverseasarphone or headphone tak disediakan. Dia jual dlm flight. Haha... 15 hengget tau.

So kalau korang naik Malindo, sila bawa headphone sendiri. Rugi beli atas flight punya sbb nampak macam very basic.

Kalau korang lupa bawa headphone?

Ikut macam aku, tengok benda yang ada sarimata or yang tak perlu suara. Aku sempat tengok
1. Dokumentari how to make Your dream car.
2. Just for laugh/ gag.. sumthing like that . Yang buat lawak prank.
3. Mr and Mrs player. CHinese movie.
4. Chinese movie yg x smpat habis - berkenaan Da Lisi smthing.

Budak2 sibuk nak tengok TV

Aku personally suka beli tiket Malindo. Sbb charge termasuk baggage etc dah terang2 terpapar. Aku tahu harga yang aku perlu bayar more or less the same.

Kalau air asia byk sgt hidden cajnya. Huhu..

Jd airasia aku rasa beli time promo giler 2 baru murah. Kalau tak, idak la sgt.

Bayangkan haritu balik Jakarta kamj ada 140kg for bagasi. Mmg heaven!

My husband pula suka cara pilot Malindo fly the plane. My husband ear very sensitive. Kalau juruterbang tak pandai landing mmg  sakit telinga 2 to 3 days.

Tapi kami x pernah naik airasia to oversea. Mainly domestic je.

So ni lah tips dari kami yg 1st time naik Malindo :)

No comments:

Post a Comment

Support Qissara by Leaving Good Comments