Thursday, June 12, 2014

Things MUST NOT DO with Tefal Actifry

Selama ni aku asik post yang bagus je mengenai Tefal Actifry..
ni aku nak cerita mengenai downside dia sikit

Ni pengalaman aku nak masak karipap
Sebelum ni karipap aku jadi elok sbb kulitnya keras

Tapi bila aku beli yang kulit nipis..
Ni jadinya
.
.
.
.
Semua penyet...
haha... dah la masa ni tengah prepare jamuan, nasib baik ada spare dlm peti yang kulit tebal

Yang selebihnya aku goreng cara conventional


Lagi satu yang bulat2 kat bawah ni iaitu donut ball..


Donut ball ni ok je guna tefal actifry, cuma dia tak kembang elok macam goreng cara conventional

So.. nak compromise rasa sikit untuk menu lebih sihat?

Since tefal ada problem cam ni,

Maybe aku beli airfryer pula utk lengkapkan dapurku
haha...

3 comments:

  1. google about cloth diapers, smpai ke ur blog. terus nk khatam satu blog.
    btw...sy pon pengguna tefal actifry. mmg syg sgt tak bley goreng karipap/donut or benda2 lembut yg lain. tp baru2 ni, customer sy bgtau tefal ada kuarkan basket. accessories tambahan, khas utk goreng benda2 lembut. bley google pasal tefal actifry snacking. kalo da ada actifry yg besar 1.2kg, leh guna accessories ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dear, i pernah email you nak beli actifry :) tapi u tak jual dah :)
      ada satu cara baru nak goreng tak kasi penyet.. boleh cabut paddle pengacau dia-- i blum try, dah try nanti i bg feedback
      sayangnya x dpt guna basket tu sbb mine 1kg je.. tak bercadang nak upgrade lagi sbb baru beli and family kecik je :)

      Delete
    2. laa..ye ke. tu la.. mmg da tak amik order. sbb bukan slalu ada sale, and ada demand dr customer secara serentak. hihi.sy punye pon 1kg jugak..mmg x de rezeki nk guna basket tu. tak pe..guna dulu actifry skang ni puas2. best kan, leh masak mcm2, and mudahkn keje kita. happy beractifry! hihi..

      btw, nnt sy plak jadi ur customer. in sha Allah. :D

      Delete

Support Qissara by Leaving Good Comments