Saturday, February 1, 2014

My LASIK day!

On my lasik day, no make up, no skin care, no perfume, no deodorant.

Kami keluar rumah awal macam biasa, this time kami breakfast di dalam Prince Court tu sendiri, ada the tarik café. Macam stall je tapi macam2 ada jual, not bad ada nasi, mee, kuih, cake, pastries etc.. kalau yg ni sesuai la dengan tekak aku sket banding makan mamak , the tarik dia pun best :)

Before the procedure, kena tunggu dlm procedure room. Bila pesakit sebelum aku akan buat operation, aku diminta masuk untuk observe macam mana operation dibuat. Supaya aku tahu step2 yang aku perlu laui dan bekerjasama dengan baik masa operation.
Dalam operation theatre, ada alunan zikir yang lembut. Sebelum start Prof akan bacakan al-fatihah dan minta aku berdoa sekali, sepanjang operation , kata2 positif dan peransang diberikan.


Memang nervous bila baring di katil pesakit. But then , this is what I want for sooo.. long. Today I’m going to get it done.

Selanjutnya boleh tengok video I di SINI

Apa Prof pesan pada I?
  • Be a good mother and good wife, no matter how busy I am
  • Always put husband and family first
  • Be a good postgraduate student 
  • Keep smiling
Bila I start kerja balik? The next day! AND IT'S REALLY AMAZING

TQ Allah for the opportunity
TQ my husband for accompanying me, support and be there always for me.
TQ Prof for doing a good job

:)

No comments:

Post a Comment

Support Qissara by Leaving Good Comments