Wednesday, February 26, 2014

Maid Lari

Terhenti jap update blog ni.. sejak kejadian atas tu lah
Maid aku lari dengan laki
Aku ni kan, mmg bangsa lembut hati, ada maid aku bagi pakai handphone, aku panggil nama , konon x mau rasa cam dia orang gaji
Tapi, bila each time diaorang lari, aku sedih bila anak aku tanya, mana kakak mah..

Sekarang aku tak pedulik..
Aku nak panggil korang bibik, sebelum korang buktikan korang tu layak dilayan dengan baik aku akan panggil korang bibik ke, makcik ke, tukang cuci baju ke suka hati aku
Aku pun akan cakap dgn anak aku, ni bibik, kerja cuci baju dengan kemas rumah
Aku pun takkan pelawa makan skali
HP mmg aku pegang,
Cuti mmg aku bagi kau cuti rumah agen je ( sbnarnya agen minta buat cam ni tapi aku kesian , bagi cuti luar)
Dah dasar kau bangsa bibik mmg 99.9% x leh percayakan, so terpaksa la aku buat cam ni.
Aku mmg tak mau merendahkan manusia, walau apa pun pekerjaan kau
Tapi dasar kalau dah nam bibik kat mana2 pun mmg cam ni perangai dia, aku jadi skeptikal.

Kenapa aku ada bibik lagi tapi aku benci sgt diaorang ni?
Sbb aku akan dapat replacement nanti.. bibik ni lari blm 3 bulan

Kalau dia lari jugak?
Lantak kaulah, kalau kau lari jugak kau memang bangsa murahan
Tak layak dok rumah aku
Kau pergilah merempat kat mana2 kaki lima
Campur2 dengan kawan2 murahan kau jugak
Daripada dok dlm rumah aku pun merosakkan anak2 aku jugak

So... bye bye...

Bangsa bibik ni sekarang dah x de pun tak pe
Ada daycare utk anak2
Ada dobi
Ada daily cleaner
Ada kedai masakan yang sedap2 , bersih dan reasonable di kawasan rumah aku

So?
Aku happy je layan anak2 aku
Masa ada bibik pun , bila aku balik kerja anak2 aku akan datang clingin dekat aku
Penang anak2 kat rumah dgn bibik , tido dgn tengok sinetron
Di daycare memang ada solat, ada main2
Anak2 aku lagi suka

Aku dalam usaha pujuk encik suami supaya x perlu amik bibik
En Suami kesian takut nanti aku tak terhandle
Tapi aku rasa lagi penat ada bibik
Nak dengar cerita sedih dia yang entah betul entah idak..cis..

SOO.... BIBIK BARU NI AKU NAK JUAL, SIAPA NAK BOLEH LA BGTAU AKU
DONT WORRY SBLM AMIK KAT AGEN MMG AKU BASUH CUKUP2 DEPAN AGEN.

KAW KAW PUNYA BASUH.. SIAPA NAK KERJA JE AKU AKAN AMIK
KALAU KAU INGAT KAU DATANG NAK MAIN2 KONTEK2 KAWAN LAMA, SORI BOLEH BLAH!

No comments:

Post a Comment

Support Qissara by Leaving Good Comments